lettersfromcanada.reismee.nl

Op de helft en laatste week school!

Lieve allemaal,

Het is ondertussen alweer twee weken geleden dat ik even wilde delen dat het zulk lekker weer is hier! Dat is nog even gebleven (vandaag was de eerste dag met regen).

Ik zal jullie even een kleine samenvatting geven van de afgelopen twee weken met wat foto's (meer foto's in het album).

Op 17 maart (ja voor mijn vorige blog) ben ik met de PhotoExcursionClub van Uvic naar Ford Rodd Hill geweest. Daar heb ik lekker foto's gemaakt en gekletst met alle internationale studenten die meewaren: Vesna, Gaëlle, Ana & Issei. Het was gewoon heerlijk om gereden te worden naar een nieuwe locatie op het eiland en dat dan te verkennen!

Op 19 maart, zoals jullie hebben gezien, ben ik lekker aan het strand gaan leren op Cadboro bay en 's avonds naar de bioscoop geweest (met de mensen van de PEC excursie van die zondag) naar Captain Marvel! Echt geweldige bioscoopstoelen, die je helemaal tot ligstand kunnen brengen. Daarna kreeg ik ook een pakketje van thuis en dat maakte me heel erg blij!

Die dagen erna had ik natuurlijk gewoon lessen op de universiteit, gecombineerd met veel leren voor een organische chemie toets. Om de dagen een beetje te verzachten hebben Hanne en ik op 21 maart van die mega cupcakes gehaald bij de kantine en heerlijk opgepeuzelt!

Op vrijdag 22 maart ben ik (na de universiteit) met Vesna en haar huisgenootje weer naar de bioscoop gegaan naar de Hummingbird Project (ook erg leuk!). Om daarna het hele weekend te besteden aan leren voor ochem (zoals ze organiche chemie noemen). Op zondag had ik daarna heel erg behoefte aan gezelligheid en had ik een beetje heimwee. Dus toen hebben Emilia, Gaëlle, Vesna en ik echte Nederlandse pannenkoeken gemaakt met spek, suiker, stroop én GOUDSE KAAS! En dat resulteert natuurlijk altijd in een spelletjesavond (jaja een spelletje dat heet Dutch Blitz).

Op woensdag 27 maart had ik eindelijk dat gevreesde tentamen en daarna heb ik ontspanning nodig dus toen ben ik naar het Pet Cafe geweest waar ze voor 1 week geitjes hadden. Het was alleen echt heel druk, dus dat is minder. De 28e ben ik samen met Amy naar een escape room geweest van Egypte in Downtown. Erg leuk, maar het lukte ons helaas bij lange na niet om eruit te komen!

Op vrijdag 29 maart was het dan zover! De Holi Colourrun! Samen met een hele groep wilden we 2 kilometer rennen om de universiteit voor metale gezondheid, om bij de finish helemaal ondergepoedert te worden met alle kleuren van de regenboog! Het was zooooo vet en zo gezellig! Heel veel gekkigheid en gelachen en gedanst dus was een groot succes! (De foto hieronder: Kijk mam, ik ren!)

Op 30 maart wilde Amy en ik graag walvissen spotten, helaas ging er die dag geen boot omdat ze niet genoeg mensen hadden. Dus toen ben ik lekker door downtown gelopen en daarna lekker thuis op de bank. Toen was ik het om een uur of vijf helemaal zat met het hangen (ook omdat het lekker weer was) dus toen heb ik mezelf van de bank gesleept (ik was een beetje moe van de colourrun denk ik ook). En toen ben ik in mijn eentje naar Dumbo in de bioscoop geweest! Klein beetje gehuild, heel veel gelachen en genoten om er toch even uit te zijn.

Ook zondag 31 maart een dagje voor mezelf, maar niet op de bank, maar op het water! Ik wilde namelijk zo graag walvissen kijken dat ik zelf de dag erna ben gegaan. Helaas is het nog niet echt het walvissenseizoen dus het was best een eind varen naar de orka's (100 miles=160 kilometer), maar dan heb je ook wat! Dik 4 uur later kwamen we weer op het land en het was echt genieten: zowel de bootvaart als gewoon die mooie orka's (en zeeleeuwen en zeehonden).

En dan afgelopen week: de allerlaatste week van lessen hier op de universiteit! Ik heb het helemaal goed doorstaan, alleen de finals nog (eindtentamens). Dus deze week naar alle lessen geweest om er toch een beetje extra van te genieten. Papers ingeleverd, presentaties gedaan en heel heel heel veel samengeleerd met medestudenten uit mijn lessen én met Vesna voor de tentamens.

Op 4 april begon dat al met Vesna in de bibliotheek.

Op vrijdag 5 april (echt de laatste dag) luidde ik mijn 5 maanden vakantie in (min 3 tentamens) met 5 uur in het economievragenuur om daar te leren voor mijn tentamen met mijn economie maatje Camila.

's Avonds ben ik met Hannes, Oskar, Gaëlle en Noah Downtown geweest om Noah's 19de verjaardag te vieren (waarbij hij eindelijk legaal mocht drinken!). Op 6 april weer een leerdag met Vesna (en een Canadese spelletjesavond) en ook op 7 april met Vesna.

En toen was ik Vesna nog steeds niet zat ;) en toen hebben we het weekend lekker afgesloten met pannenkoeken bij Danny's.

Vandaag (8 april 2019) had ik dan mijn allereerste final, economie. Het tentamen was 50% van het totale eindcijfer en ondanks dat ik wist dat ik het helemaal ging rocken, was ik toch een beetje zenuwachtig. Lekker veel nog geleerd (en anderen uitgelegd) met Jordyn en Camila en toen ging het tentamen helemaal top!

Nu ben ik even klaar voor 10 dagen. Mijn volgende tentamen is op 18 april (organische chemie (jaa dat wordt weer hard leren)) en op 24 april (Oceanen en Atmosfeer). En dan op 1 mei: OP NAAR HAWAII! Ik kan niet wachten!

Vergeet niet om alle foto's te bekijken in het fotoalbum!

Heel veel liefs en knuffels,

Marjolein





Reacties

Reacties

Alinda

Gekkie... ik kan gewoon niet geloven dat je al bija klaar bent!!!

Ineke Barendregt

Marjolein, wat ontzettend leuk om middels jouw verhalen en foto's mee te kunnen genieten!
Wat een geweldige tijd beleef jij. Geniet ervan!

Martin en Simone

Hoi Marjolein,
Bijna klaar. Nog even en dan komen je ouders je kant op.
Geniet er lekker van, doen wij ook. Vooral omdat het nu al zomers weer is.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!