lettersfromcanada.reismee.nl

Het laatste van Victoria (totdat ik terugga)

Heee lieve allemaal!

Ik heb even een maandje niet geschreven, maar het gaat heel goed met mij! Na mijn laatste blogpost besefte ik dat ik ontzettende behoefte had in een momentje voor mezelf, weg uit Victoria. Zoals ik toen vertelde had ik 10 dagen vrij, waarvan ik een dag (9 april) heerlijk heb uitgeslapen en gerelaxt. Dat was me alleen niet genoeg relaxen dus toen heb ik op 10 april de ferry naar Vancouver genomen! Even ertussenuit met alleen mezelf. Na de reis van 4 uur (en ja dat is de dichtstbijzijnde stad) heb ik al mijn spullen gedropt in het hostel. Het was toen 3 uur en wilde graag nog iets leuks doen. En wat is er nu leuker dan het science museum? ;) Dus ik heb lekker twee uur rondgelopen in het museum en toen ze sloten ben ik teruggegaan naar Downtown Vancouver om even een hapje te eten (in Happy Hour natuurlijk, dus lekker goedkoop). Na het eten ben ik nog even langs het strand gelopen en genoten van een hele koude zonsondergang. 

De volgende dag regende het echt heel erg, maar ik wilde graag een van de suspension bridges doen. De suspension bridge die gratis was, werd door de regen een beetje vervelend om te bereiken dus toch maar besloten om in de gratis shuttle te stappen naar de betaalde suspension bridge. In totaal heb ik lekker vijf uur daar gespendeerd: eerst een rondleiding en muurwandeling. Toen even lekker mijn boek gelezen onder een afdak (er was stortende regen) en bij de verwarmingslampen. Na een uurtje besefte ik dat het niet ging stoppen met regenen en ben ik in de stortregen over de suspension bridge gegaan naar het bomenparkour. Het was erg mooi, maar ik had het erg koud en toen ben ik ook (wel na 5 uur) naar Downtown gegaan. 

Toen was ik alleen om twee uur weer terug in het hostel en dat is ook geen dag. Dus toen ben ik teruggegaan naar het science museum voor een IMAX film over panda's  .  Na de film had ik wel zin in eten en vond het wel leuk om Granville Island te bezoeken, en de snelste weg van A naar B is met de boot! Dus ik ben met de waterbus naar het eiland gegaan. Daar waren mega etenshallen (echt een aanrader!) en na daar te eten ben ik lekker naar het hostel gegaan en lag ik om zes uur in mijn nest met Netflix. Echt top dag!

De laatste dag in Vancouver was het weer heerlijk weer! Dus ben ik lekker wezen wandelen en verkennen, niks beters dan dat! Daarna ook weer de sneltrein+bus+ferry (wel heerlijk op het dek in de zon) +bussen en toen waren we weer thuis. 

De dagen erna moest ik er toch weer aan geloven, want mijn organische chemie tentamen kwam eraan. Maar de volgende 6 dagen stonden vooral in het thema van leren. Tussendoor hadden we ook wel even wat relaxmomentjes, om de laatste foto's te maken bij het universiteitsbord, om lekker op het strand te chillen of om pasen te vieren (met taart en goeie vrienden). 

Het tentamen ging niet zo goed, maar heb het vak wel gehaald (met een D, maar wel gehaald). En daarna was iedereen al klaar met zijn tentamens en gingen leuke dingen doen... Maar ik had er nog 1 te gaan, dus nog even ploeteren. Gelukkig vond ik een samenvatting terug die ik eerder gemaakt had! Dus toen kon ik mijn tentamen met vlag en wimpel halen (een A-). Langzaam maar zeker nog even gedag zeggen tegen mensen die ik hier heb ontmoet, want mensen gingen allemaal reizen/naar huis. 

En toen werd het voor mij ook tijd! Om al mijn spullen in te pakken: OP NAAR HAWAII! 

Nu typ ik dit na een lange dag in O'ahu en ben ontzettend aan het genieten. Ik zal de foto's later uploaden, want wil nu eerst hier genieten. Volgende week een blog over mijn avonturen hier, maar nu eerst genieten van de zon, de warme temperaturen en een goeie groep vrienden!

Ahola,

Marjolein

Reacties

Reacties

Jan

Lekker en stoer dat je er in je eentje op uitgaat. Soms saai, maar soms heel lekker! goed dat je al je vakken hebt gehaald - en dan nu tijd voor plezier! Geniet maar van het eiland van 5.O en Magnum P.I.!

Simone

Hoi Marjolein,
Geniet van je vakantie.
Samen met je ouders!
Hg uut Elburg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!