lettersfromcanada.reismee.nl

Lekker weer!

Lieve allemaal,

Weet je wat ik hier zo heerlijk vind: iedereen vindt het heerlijk om buiten te zijn! Zoals vandaag, het is zo’n vijftien graden en super zonnig en de stranden zijn vol met mensen die lekker buiten willen zijn. Of ontzettend veel kinderen in de speeltuinen. De honden die met elkaar spelen in het water en de skateboarders die lekker even een tourtje maken. Dan zul je vast zeggen: in Nederland houden we toch ook van het lekkere weer? Maar ik heb het niet nog zo meegemaakt als hier.

De meeste Canadezen in Victoria hebben namelijk de gewoonte om één van de twee dagen van hun weekend op te offeren aan een activiteit buiten. Daaronder valt hiken of surfen of de hond uitlaten of zwemmen of fietsen (mountainbiken) of zeilen en je verzint het zo gek niet en ze doen het buiten.

Deze uitdoorcultuur is een van de vele nieuwe dingen die mij zijn opgevallen aan Canada en één van de goeie eigenschappen die ik heb overgenomen. Eén dag in het weekend naar buiten resulteert namelijk snel in meer dagen (ook eventjes na school of even aan het eind van de dag) en laten we eerlijk zijn dat kan niet slecht voor je zijn ?.

Er zijn natuurlijk nog veel meer kleine dingetjes aan Victoria (of Canada) wat ik natuurlijk heb beleefd en daar zal ik binnenkort wel even een blog overschrijven. Maar niet vandaag, want ik ga zo weer in de zon liggen en genieten van mijn uitzicht en alle super schattige hondjes.

Dus heel veel groetjes vanuit Cadboro bay waar ik op die moment dit verhaal aan jullie typ waar het dus heerlijk zonnig en warm is (en ik wilde dat ik een korte broek aan had).

Heel veel liefs,

Marjolein

Reacties

Reacties

Sonja

Zo leuk om steeds mee te mogen lezen en te zien hoe je geniet! Groetjes uit Holten!

Marjolein

Hee, Sonja!! Dankjewel voor je lieve berichtje! Dikke knuffel van mij!

Simone

Lekker hoor dat weer.
Vandaag bij ons ook, alleen nog geen korte broeken temperatuur.
Op je foto's mis ik wel de schattige honden.???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!