lettersfromcanada.reismee.nl

Tofino

Lieve allemaal,

Deze week is reading break, eindelijk een weekje vakantie! Dus Harriët, Lyanne, Ana (een spaanse international) en William (een vriend van Ana die deze week overkwam) zijn een paar dagen naar Tofino geweest. We zouden met z'n vijven daarheen rijden en dan verblijven in een airbnb. Echter, de vlucht van William was een dag vertraagd, dus zij kwamen ook een dag later met de bus. Hierdoor hebben Harriët, Lyanne en ik de eerste twee dagen zonder hun doorgebracht.

Op zaterdagochtend hebben we eerst een auto gehuurd en boodschappen gedaan (bij Walmart, echt een mega supermarkt). Daarna zijn we begonnen aan de vier en halfuur lange reis. We hebben lekker rustig gereden en we zijn gestopt bij Goats on the roof (de geiten waren helaas niet buiten door de sneeuw) en Cathedral grove (mega grote bomen). Hoe dichterbij we bij Tofino kwamen hoe mooier het weer werd! Uiteindelijk aangekomen bij ons veel te luxe huis voor studenten, hebben we lekker pizza gegeten en wie is de mol gekeken.

Op zondag zijn we naar South beach gegeaan om een relatief korte hike te doen over een boardwalk tussen twee stranden. Het was heerlijk weer en we hadden de tijd aan onszelf. Alle drie de stranden waren zo mooi en we hebben zelf op een strand even uitgerust en in de zon gelegen. Na de wandeling zijn we naar een dorpje in de buurt gegaan, Ucluelet. Daar heb ik mijn eerste poutine gegeten: dat is patat met jus en kaas, echt lekker! Daarna zijn we teruggereden naar Tofino om daar Ana en William op te halen en naar het huis te brengen. Daar kwamen we de andere internationale groep tegen en 's avonds zijn we met z'n tienen uiteten gegaan in Tofino.

Op maandag zijn we met z'n vijven gaan surfen! Het water was ijskoud (7 graden Celsius). Maar dat mocht de pret niet drukken! We hebben lekker wat golven gepakt, maar na twee-en-half uur waren we wel moe en ik was zelfs een beetje koud (zelfs met een dik pak aan). Ana en ik wilden heel graag een douche nemen (de fijnste douche ooit!) en toen de rest terug kwam van warme chocomel, zijn we met z'n vijven naar het strand gegaan om de zonsondergang te bewonderen!

Ik heb eenmaal op het strand Ana even meegesleurd om als fotomodel te dienen en we hebben lekker met het mooie licht en de zon gespeeld. Daarna hebben we de zonsondergang gekeken en het was zoooo mooi! Dat maakte me ook echt even beseffen hoe mooi dat weekend was en hoe lekker rustig en gezellig. Nadat we terugwaren, kon ik mijn ogen echt niet meer openhouden en heb ik even geslapen op de bank. Toen maar vroeg naar bed, want de dag daarna hadden we een lange terugreis voor de boeg.

Op dinsdagochtend hebben we alles opgeruimd in het huis en zijn we voor brunch in Tofino wezen eten. Het was ontzettend bewolkt en alle bergen waren niet eens zichtbaar! Op de foto's kun je het verschil zien met een aantal dagen ervoor! Daarna zijn we naar huis gereden en na een lange zit waren we eindelijk weer thuis naar een super mooie reis.

Ucluelet on day 2:

Ucluelet on day 4:


Ik heb een selectie geüpload bij Foto's! Vergeet die niet even te bekijken. Laat ook vooral een reactie achter, want dat maakt me heel blij!

Heel veel liefs uit het mooie Canada,

Marjolein

Reacties

Reacties

Simone

Hey Marjolein,
Wat fijn dat je zo geniet.
Hg Martin en Simone en Aart

Patricia

Aangezien je om een reactie vraagt, hier komt ie dan;-)....leuk om je verhalen te lezen en vooral dat je het zo naar je zin hebt. Een ervaring om nooit te vergeten!!!

Marieke

Hoi Marjolein,
Wat een mooie foto's!
Lekker ontspannen wandelen als de beren nog hun winterslaap houden ;-)
Heb je voor onze vakantie beren en walvissen besteld in Tofino?
Liefs, mama

Jan

Fantastische foto’s! Ik verheug me er ook al op! Ben natuurlijk nu een grote fan van de Victoria Royals!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!