lettersfromcanada.reismee.nl

Het is begonnen!

Lieve allemaal,

Ik denk dat ik nu echt wel kan stellen dat het universiteitsleven echt is begonnen. Het is week twee dus serieuze lessen, deadlines, aankondigingen van midterms en dus echt bijwerken in de tussenuren.

Vorige week was het allemaal nog even rustig opstarten. Ik heb meegedaan aan een aantal activiteiten die georganiseerd werden door de universiteit. Zo werd er pizza gegeten op dinsdagavond met nieuwe internationale studenten en op vrijdag was er een oriëntatie voor internationale studenten met uitleg over de universiteit (voor mij helaas een week te laat, maar het was erg gezellig met alle nieuwe mensen). Na de oriëntatie werd er spontaan besloten om een drankje te gaan doen bij CANOE brewpub in downtown Victoria. Dat liep iets anders dan verwacht toen ik een groot glas appelcider over me heen kreeg door een onhandige ober (Lees: Marjolein stonk de hele avond naar alcohol terwijl ze alleen maar ice tea dronk (die ik overigens niet hoefde af te rekenen)).

Op zaterdag had ik ontzettende behoefte om even bij te komen van alle nieuwe mensen, vele indrukken en het leven in een ander land (Lees: Marjolein heeft uitgeslapen tot drie uur 's middags). Daarna ben ik naar downtown gegaan om daar te ontbijten/lunchen/vroeg avondeten om vier uur met alle nieuwe internationale mensen die we hebben ontmoet. Het was Happy Hour bij Earls dus dan betaal je fors minder voor je eten en is het voor de studenten onder ons ook nog eens leuk voor de portemonnee . Daarna zijn Harriët en ik met Lyanne mee naar haar huisje gegaan om daar met z'n drieën eten te koken en wie is de mol te kijken onder het genot van een typisch Canadese kaneelrol. Het was zo een rustig dagje maar wel gezellig!

Op zondag had ik me opgegeven voor een photo scavenger hunt in downtown Victoria. Het doel: maak gekke foto's bij opdrachten in Victoria met je groepje (zie de foto's voor een aantal hele leuke resultaten). Na een uurtje waren we klaar en zijn we met z'n achten bij John's place (een Amerikaans restaurant) wezen lunchen.

En toen was het weekend alweer voorbij... De lessen op maandag en dinsdag waren gewoon weer om 8.30 uur en ze gaan met rap tempo door de stof heen. De vakken zijn erg leuk en ben erg blij met mijn keuzes!

Kortom, ik ben hier nog niet eens twee weken, maar ik ben al helemaal een plekje aan het creëren hier. Veel leuke plannen in het verschiet, maar ook hard leren. Ik kijk nu alweer uit naar het weekend, maar eeeerrsst morgen karaokeavond met alle internationals en vrijdag glow-in-the-dark-yoga!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om zo af en toe een verhaaltje te lezen! Laat vooral een comment achter, want dat vind ik erg leuk!

Heel veel liefs,

Marjolein

Reacties

Reacties

Lyanne

❤️

Caroline

Wat superfijn om te lezen dat je al aardig aan het wennen bent daar. Ik ben nu vooral enorm benieuwd naar foto’s van de glow in the dark yoga! Hahaha

Jan

Karaoke: ABBA! Leuk hoor. Gezellig dat je ook een leuke groep met de internationals hebt!

Zoë

Leuk om te lezen wat mijn nicht allemaal uitspookt in Canada! Klinkt helemaal avontuurlijk!! Goed bezig Marjolein! Yo yo?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!