lettersfromcanada.reismee.nl

Aankomst en dag 1 in Victoria

Lieve allemaal!

De reis is begonnen! Op 3 januari 2019 gingen Harriët en ik naar Victoria! Maar wat een reis zeg! Allereerst een negen uur durende vlucht van Amsterdam naar Edmonton. Die vlucht was te lang, geen slaap en een paar lieve brieven met hele hele lieve woorden (jaajaaa en een paar tranen).

Nadat we eindelijk op Edmonton waren, hadden we twee uur om door de douane te komen, onze baggage op te halen en dan weer door de douane te komen. Deze douane viel gelukkig ontzettend mee en we hadden deze taken binnen een uur voltooid. Maar daarna bleek dat ons volgende vliegtuig van Edmonton naar Victoria een uur en een kwartier vertraging had. Toen was ik heel blij dat we samen waren om elkaar een beetje positiviteit in te blijven praten, want het voelde voor ons als half drie midden in de nacht. Na een tijdje wachten, konden we dan eindelijk de twee uur durende vlucht van Edmonton naar Victoria nemen (die viel erg mee na de vlucht van negen uur) en daarna hebben we samen een taxi genomen naar onze eigen plekjes om zo weinig mogelijk van de stromende regen op te vangen.

Ik kon gelijk in mijn nieuwe kamer en werd ook verwelkomd door het meisje van wie ik de kamer huur. Ik was niet zo wakker en heb de helft van haar uitleg gemist (wat wil je ook als je voor jouw gevoel al 23 uur wakker bent). Maar het is een fantastische plek! Mijn huisgenootje is er niet totdat de universiteit begint op maandag dus ik heb het nog heel even voor mezelf en dat is wel lekker!

Vandaag (vrijdag 4 januari) was gelijk volle bak. Na een kleine 9 uur slaap ben ik gelijk met Lyanne en Harriët naar het winkelcentrum gegaan om een bankrekening te regelen. Daarna was het gelijk alweer tijd om naar de universiteit te gaan voor de Orientation Day, waarbij je kennis maakt met alle nieuwe studenten. Om daar te komen echter moet je wel de goede bus nemen....... De verkeerde bus leidde ons tot hele mooie plekken, maar we moesten daarna wel weer terug Nadat we uiteindelijk in de juiste bus zaten, zijn we aangekomen op de Universiteit van Victoria (Uvic). Daar gelijk heel veel nieuwe mensen ontmoet en een rondleiding gekregen op de campus (echt helemaal niks van onthouden, want het was wel heel gezellig ). Gelijk een aantal universiteitsdingen geregeld zoals een studentenkaart.

Daarna zijn Lyanne, Harriët en ik opnieuw naar het winkelcentrum gegaan om een telefoonkaart te krijgen. Dat blijkt dus echt onbetaalbaar (en onmisbaar). We hebben het winkelcentrum wel TIEN keer rondgelopen om de goedkoopste en beste telefoonkaart te krijgen. Echt heel fijn dat we even met z'n drieën waren om dat uit te zoeken. Daarna hebben Lyanne en ik de supermarkt gevonden (na nog drie keer het winkelcentrum rond te lopen) en even simpele boodschappen te doen voor avondeten en ontbijt. Vanaf daar zijn we samen naar mijn huis gelopen en hebben we even curry gemaakt (dankjewel Lyanne ) en gegeten. Nu nog even wat dingen regelen als geld overmaken naar mijn nieuwe rekening, boeken kopen en dit verhaal afschrijven.

Kortom, ik heb het hier enorm naar m'n zin! Vergeet niet even bij de foto's te kijken van de afgelopen 2 dagen. Morgen mijn verjaardag vieren (ik kreeg hier om drie uur 's middags al veel berichtjes, echt super grappig) met een heel aantal nieuwe mensen. En gewoon Victoria gaan verkennen.

Laat gerust een berichtje achter in de comments en schrijf je vooral in voor de mailinglist om een e-mailtje te krijgen als ik een blog heb gemaakt (ik ga proberen dit echt bij te houden).

Kusjes vanuit Victoria!


Reacties

Reacties

Sonja

Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier gewenst daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!